Ik dacht dat dit was wat ik wilde, maar dit is het toch niet …


Hi in deze blog vertel ik waarom ik met jurkenhuren.nl ben gestopt,
Heb je nog vragen over deze blog mail ze dan naar Silke@jurkenhuren.nl

 

Ongeveer twee jaar geleden begon ik samen met mijn vriendinnetje Ninon de webshop ‘jurkenhuren.n’l we sprongen in het diepe met enkel een leuk idee, namelijk: ”het online verhuren van super mooie jurken’. Mijn kijk op een duurzamere manier van het gebruik van kleding sloot helemaal aan op de filosofie van JurkenHuren.nl. Ninon had al wat ervaring met het runnen van een online webshop, maar mijn eigen ervaring was echt 0,0. Echter de drive die we hadden was voldoende om onszelf bij te scholen over  de kennis van webshops, online marketing en natuurlijk Social media. We bouwden elke avond tot in de laatste uurtjes aan onze shop om onze webshop af te hebben op de opening van 3 december 2015.

Deze opening hadden we professioneel aangepakt.  Een vriendin van ons Suzy was ook enthousiast geworden van het bedrijfsidee en bood aan om mee te helpen. De opening was een succes en vanuit hier kon het alleen nog maar beter gaan. Enkele maanden nadat we officieel waren gestart moest Ninon stoppen wegens tijdgebrek. Ik moest dit van mezelf zien als een kleine tegenslag, dit ging het succes van jurkenhuren.nl niet in de weg gaan staan. Ik stond er alleen voor.  

Jurken huren.nl

Door alle investeringen die ik had gedaan (zonder een lening) had ik geen geld om iemand in dienst te nemen. Dit was lastig, want naar buiten communiceer je vooral de dingen die goed of zelfs geweldig gaan.  Bijvoorbeeld de bestellingen die binnen kwamen van het hele land. Maar je hebt het niet over de pakketjes die te laat aankwamen, of zelfs soms helemaal van de radar verdwenen . Om over de logistieke rompslomp nog maar te zwijgen van kantoor naar stomerij naar kantoor naar klant…  Dit alles zorgde ervoor dat ik  te weinig tijd had om dingen goed te organiseren. Daardoor ging ik slecht communiceren naar Suzy, klanten, potentiële klanten. Maar ik had er ondanks alles geloof in en dat alles beter ging worden.

Echter werd het alleen maar moeilijker, de online visie die ik had bleek lastig te zijn mbt kleding. Kleding en zeker kleding voor speciale feesten, moet gepast kunnen worden. Klanten wilde altijd langskomen, maar ik had enkel een rommelig kantoortje in Deventer en dat paste helemaal niet bij het beeld wat ik voor jurkenhuren.nl had. De verwachtingen van klanten waren hoog en dit kwam ook door de professionele foto’s die we hadden op onze Webshop. Nog bedankt Elza!  

Ik merkte dat ik niet meer kon voldoen aan deze verwachtingen qua jurken en service. Op een gegeven moment was er geen groei meer en ik had geen financiële ruimte mee om te investeren. De druppel kwam toen ik op een zaterdagochtend om 7 uur weer eens zat te bellen  met POSTNL omdat er voor de zoveelste keer weer een pakketje kwijt was. Aan de andere kant van de lijn had ik een boze klant (uiteraard!). Ik was doodop, ik markeerde met grote letters “IK STOP!” in mijn to do lijstje. Vervolgens kondigde een Bye Bye Sale aan op mijn webshop en zoals de eerdere edities was dit gelukkig een succes, hierdoor kon ik mijn voorraad voor een groot deel verkopen.

Ik heb geen spijt van mijn Jurkenhuren.nl bedrijf, ik had een idee ben er blind mee begonnen en gaf geen gehoor aan eventuele doemscenario’s. Hierdoor heb ik ontzettend veel geleerd over het bouwen van websites, productfotografie en online marketing.

 

Tegenwoordig bouw ik websites en houd in mij bezig met nieuwe concepten. Mocht ik weer opnieuw een bedrijf willen starten dan gaat er niks meer ‘hals overkop’. Een goed idee heeft namelijk tijd nodig voor fine tuning.

bedankt voor het lezen van mijn verhaal.
Liefs Silke

Ik ben trots op de dingen die ik samen met het kleine team van Jurkenhuren.nl heb kunnen bereiken:) Thanks Milou, Eva en Cagla!

Bekende instagrammers, blogger, nederlanders en sportvrouwen die gebruik maakte van onze service.

@miljuschkaw
@LiesbethRasker
@ThisisDo
@Kikiduren
@Marijndevries

Mega bezoekpieken  (meer dan 800 sessies!) tijdens de Bye Bye sales

Comments (5)
  1. Ans Mulder schreef:

    Silke bedankt voor je mooie verhaal, en ja je bent afhankelijk van veel andere zaken. Veel succes in de toekomst! En nog gefeliciteerd met je mooie neefje!

  2. Adriana en Willem bloemendal schreef:

    Hallo Silke, je hebt het gered!

    Van harte gefeliciteerd, je mag met recht trots zijn op jezelf.
    Er is ook moed voor nodig om door te gaan tot het echt niet meer gaat.
    Goed besluit.
    De wereld ligt aan je voeten, je zegt zelf ook heel veel geleerd te hebben.
    Je kijkt er met een goed gevoel op terug, dat is belangrijk, ik ken dat gevoel ook.
    Je eerste bedrijf was een succes,echt waar.
    De volgende zal slechts anders, maar veel beter zijn.
    Elk bedrijf lijkt van buiten mooier dan het is (ervaringsdeskundige)niets is perfect.

    We zijn helaas nooit bij je komen kijken in Deventer, en dat spijt ons.
    Veel succes bij je volgende stap!

    Hartelijke groeten van Adriana en Willem Bloemendal (Bad Bentheim, huis verkocht, we gaan naar Spanje)

  3. Martijn schreef:

    He Silke, was donderdag was ik bij de opening van de GASfabriek. Helaas was je er niet……jammer om te lezen dat je gestopt bent. Ik moet wel zeggen dat ik je op gepaste afstand heb bewonderd! Je hebt een goede drive waardoor je veel kan bereiken! Geef de moed niet op en kijk terug op een gedurfd avontuur! Succes met je nieuwe dromen. Martijn

  4. Ellen Steenman schreef:

    Hoi Silke,
    Goed dat je je verhaal hebt gedeeld.Mijn dochter heeft vaak mooie jurken van je gehuurd voor verschillende bruiloften.Het was een top idee!Succes verder.Vriendelijke groet,Ellen

  5. Suzanne kemps schreef:

    Hi Silke, bedankt voor je mooie verhaal. Klinkt als een positieve keuze. Ik denk dat je met Jurkenhuren veel mensen hebt bereikt en geïnspireerd. Op naar een nieuwe duurzame wereld!
    Liefs, Suzanne

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *