Algemeen

Hoe werkt Jurken Huren?

VIND & KIES

Vind je perfecte jurk door te zoeken in onze catalogus, gebruik eventueel de filterfuncties. Gebruik deze pagina voor handige stijltips en als je wilt kun je ons altijd bellen of contact met ons opnemen voor persoonlijk stijladvies.

Heb je je perfecte jurk gevonden? Check dan je maat in onze maattabel, kijk of de roklengte (die bij de jurk in de beschrijving staat vermeld) naar wens is en reserveer je jurk. Kies hiervoor een bezorgdatum. Je retourdatum wordt automatisch ingevuld op het moment dat jij een bezorgdatum invult. Dit is vijf dagen vanaf de bezorgdatum. Als je twijfelt over je maat, sturen we gratis een tweede maat mee! Wil je een jurk langer huren, neem dan hier even contact met ons op.

ONTVANGEN

Je uitgekozen jurk wordt bezorgd met PostNL bij jou thuis, op kantoor of op een afhaalpunt. Je ontvangt een mailtje met daarin de traceercode op het moment dat je jurk is verstuurd.

TERUGSTUREN

Terugsturen is uiteraard gratis! Nadat je hebt geschitterd in je jurk, stuur je je jurk(en) terug in dezelfde verpakking als waarin je hem ontvangen hebt. Plak het meegeleverde gratis retourlabel over jouw adres en breng de box naar een verstuurpunt.
Maak je geen zorgen over vlekjes en geurtjes: wij regelen de stomerij! Het enige waar je voor moet zorgen, is dat je jurk weer goed verpakt is en op tijd terug komt naar ons.


Pasvorm en Stijl

Hoe kies ik een jurk?

Kan je niet beslissen of weet je niet wat het beste bij jou past? Lees deze pagina  eens door! Hier vind je onder andere welke kleur goed bij jou past, en welke jurk goed bij jouw figuur past. Wil je desondanks toch liever persoonlijk advies of een second opinion? Bel of mail ons gerust! Je kunt ons ook contacteren via deze pagina.

advies@jurkenhuren.nl
+31 (0)6 21 47 01 42

Hoe weet ik welke maat ik moet bestellen?

Onze maatgarantie

Omdat élk merk en élk ontwerp anders past, hebben wij voor elke maat in onze maat tabel (die je hier vindt) een “doorpas model”. Dit betekent dat wij precies weten hoe onze jurken vallen en zitten. Als Klarike (ons doorpas model van maat 38) bijvoorbeeld verzuipt in een jurk, dan hangen wij hier automatisch een eigen label met “maat 40” aan. Zo voorkomen wij al van te voren dat jij de verkeerde jurk in huis krijgt.

Jezelf meten

Daarnaast is het natuurlijk ook belangrijk dat je zelf goed weet welke maat je hebt. Onze “suize guide” pagina komt daarbij goed van pas! We leggen hier stap voor stap uit hoe je jezelf kunt opmeten en welke maat bij jouw afmetingen hoort.

Roklengte en lengte van de jurken

Op onze “suize guide” pagina kun je onder andere vinden hoe je je roklengte opmeet. Dit leggen we stap voor stap uit. Als je je roklengte weet, dan weet je tot waar de jurk valt als je hem aan hebt. Bij elke jurk in de webshop staat de roklengte vermeld. Je kunt deze bij jezelf afmeten: zo weet je precies wat je in huis haalt!


Bestellen

Hoelang is een huurperiode?

Een huurperiode is 5 dagen. De huurdagen worden gerekend vanaf de dag dat je hebt aangegeven je jurk te willen ontvangen. Heb je de bezorging van je jurk gemist? Dan telt die dag alsnog als een huurdag.

Voorbeeld: Ik heb aangegeven dat ik mijn jurk op donderdag in huis wil, dan is donderdag de eerste huurdag. Vrijdag, zaterdag en zondag zijn dag twee, drie en vier. Maandag is je vijfde en laatste huurdag. Op deze dag stuur je je jurk met het meegeleverde al betaalde verzendlabel terug naar JurkenHuren.

Gelukkig wordt er met je bestelling duidelijk aangegeven wanneer wij verwachten dat je je jurk weer terug stuurt. Meer lezen over terugsturen kan onder het kopje “retourneren”.

Wanneer kan ik het beste een reservering plaatsen voor mijn jurk?

Je kunt je jurk(en) vanaf 4 maanden van tevoren te boeken. Plan de aankomst van je bestelling 2-3 dagen vóór je evenement.  Bestel je je jurk op zaterdag of zondag ontvang je je bestelling op dinsdag. Hou hier dus rekening mee bij het reserveren van je jurk!

Kan ik een jurk ook langer huren?

Indien het mogelijk is, kun je tegen bijbetaling een jurk langer huren. Neem hiervoor wel contact met ons op!

Ik vond mijn jurk zó mooi, kan ik hem ook kopen?

Afhankelijk van de jurk en de verkrijgbaarheid kun je hem ook kopen. Neem hiervoor contact met ons op!


Ontvangst

Wat als mijn jurk niet goed zit?

Ondanks het vele vooraf passen en meten kan het natuurlijk zijn dat je jurk alsnog niet goed zit. Dat is heel erg jammer, maar wij kunnen je helpen om op tijd een andere jurk te vinden én te bezorgen.

Om te voorkomen dat je met een niet passende of “niet-naar-je-smaak-jurk” zit opgescheept op de dag van je evenement, kun je onderstaande stappen volgen:

Bij het bestellen:

We werken met huurperiodes van 5 dagen. Plan je bezorgdatum altijd 2 dagen voor je evenement. Dit geeft een klein beetje speling wat betreft het vinden (en versturen) van een eventuele nieuwe jurk op het moment dat je de in eerste instantie gekozen jurk niet perfect vindt.

Bij ontvangst van je eerste jurk:

Je hebt je jurk ondertussen ontvangen. Pas je jurk nu gelijk! Geeft hij je niet 100% het gevoel dat jij op je best zal zijn? Meteen bellen naar ons (+31 (o)6 21 47 01 42). We doen dan ons uiterste best om de perfecte jurk te vinden. Woon je in de buurt van Deventer? Dan kun je zelfs op afspraak even langskomen om te kijken welke jurk voor jou perfect is.

Je hebt een tweede jurk gevonden:

–  Ik woon in de buurt van Deventer

Als je in de buurt van ons kantoor (Deventer) woont, kun je gratis je eerste jurk ruilen voor een andere stijl of maat. Wel is het van belang dat je ons van te voren belt voor een gratis afspraak zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen.

– Ik woon in de buurt van Enschede of Arnhem

Je hebt online (en met eventueel hulp van ons advies) een nieuwe jurk uitgekozen. Als deze beschikbaar is en je woont in de buurt van Enschede of Arnhem komen wij de jurk persoonlijk bij je langs brengen (neem contact met ons op als je twijfelt of je in de buurt woont).

– Ik woon ergens anders

Je hebt online (en met eventueel hulp van ons advies) een nieuwe jurk uitgekozen. Woon je niet in de buurt of wil je toch liever je nieuwe jurk via de post ontvangen? Voor € 14,95 zorgen wij dat je nieuwe jurk op tijd bij je aankomt. Nogmaals, laat het ons tijdig weten als je bestelde jurk niet past, zodat wij gelijk actie kunnen ondernemen!


Retourneren

Hoe retourneer ik mijn jurk?

Je hebt je jurk gedragen en het is tijd om je jurk terug te sturen! Bij ontvangst van je jurk is er ook een factuur meegekomen, waarop duidelijk de retour datum staat.

Verpak je jurk zo goed mogelijk terug in de verpakking waarin je hem ook hebt ontvangen. Vervolgens gebruik je dezelfde verzenddoos om je jurk in terug te sturen. Plak het meegeleverde (en al betaalde) label van PostNL over je eigen adres, en zorg dat je je pakketje op tijd terugstuurt.

Het is van belang dat je jurk op de retour datum geretourneerd wordt (dus ook daadwerkelijk met de post meegaat). Soms is het namelijk zo dat als je te laat een pakketje aflevert, deze pas de volgende dag meegaat met de post.
Check dus waar het dichtstbijzijnde PostNL punt is en zorg dat je pakket nog dezelfde dag mee gaat met de post, zodat wij de jurk de volgende dag ontvangen.

Te laat terugsturen

Voor elke dag dat wij jouw jurk te laat hebben ontvangen rekenen wij 20% van de huurprijs aan jou door.

Zorg dus dat jouw jurk op aangegeven datum waarop jij hem terug moet sturen ook daadwerkelijk met de post mee gaat, zodat wij hem de volgende dag hebben ontvangen.


Schade

Wat gebeurt er als er een vlek in mijn jurk zit?

Wij begrijpen dat sommige vlekken onoverkomelijk zijn. Don’t worry: Als de stomerij de vlekken verhelpt rekenen wij verder geen kosten. Wel is het belangrijk dat je het schadeformulier (die je hier kunt vinden) uitprint, invult en meestuurt bij het retour sturen van je jurk(en). Op die manier weten wij waar we extra aandacht aan moeten besteden.

Wanneer een vlek echter niet meer uit de jurk te krijgen is, zijn we helaas genoodzaakt een percentage van de verkoopprijs in overleg met jou als klant door te berekenen. Dit kan helaas niet anders: wij garanderen onze klanten smetteloze jurken en de jurk kan met een onherstelbare vlek helaas niet meer als nieuw worden verhuurd.

Wat gebeurt er als ik schade heb gemaakt aan mijn jurk?

Sommige feestjes zijn gewoon iets wilder dan andere feestjes, dat begrijpen we ;-). Don’t worry: Als de schade te herstellen is rekenen wij verder geen kosten. Wel is het heel belangrijk dat je het schadeformulier (die je hier kunt vinden) uitprint, invult en meestuurt met het retour sturen van je jurk(en). Zo weten wij waar we de jurk moeten repareren en hoe we de jurk weer als nieuw kunnen maken.

Wanneer de schade niet te verhelpen is, zijn we helaas genoodzaakt een percentage van de verkoopprijs in overleg met jou als klant door te berekenen. Dit kan helaas niet anders: wij garanderen onze klanten nieuwe jurken en de jurk kan met onherstelbare schade helaas niet meer als nieuw worden verhuurd.

We would love to stay in touch!

Blijf als eerste op de hoogte..